måndag 13 juni 2011

Första arbetsdagen avklarad

Ja och inte blev den riktigt som jag tänkt mig får jag erkänna för jag har nämligen pluggat hela dagen. För att få förskriva hjälpmedel måste man nämligen gå en förskrivarutbildning i två steg och den ges som distansutbildning. Det betyder att jag idag har suttit och letat svar på en massa frågor  om hjälpmedel i Hjälpmedelscentrums gedigna material och i morgon hoppas jag på att skicka in min examinationsuppgift och få den godkänd. Det var rätt segt men väldigt lärorikt och framförallt var det skönt att få den gjord.
I morgon hoppas jag också på att få träffa lite patienter. Har fått reda på att jag kommer jobba mot akut stroke/neuro, lungkliniken samt en hjärtavdelning och i morgon börjar introduktionen på allvar för nästa vecka är det dags att stå på egna ben. Känns lite läskigt men samtidigt väldigt roligt!

1 kommentar: